GT40 MK I CHASSIS N° 1037


De GT40 werd ontwikkeld in de Verenigde Staten en werd gebouwd in Engeland


In Italië getest en de eerste wedstrijd werd gereden te Duitsland


De GT40 is gebouwd om een snelheid te behalen van 200 m/h


40 Duim hoog en 13 voet lang


De Chassis is gemaakt uit staal met glasvezel buiten panelen in de deuren


De Ford 4.2 liter motor had 350 pk

Deze GT40 werd voorzien van een Colotti type 37 met vier versnellingen


RACE GESCHIEDENIS 1966

MAART 1966 : Opgave te Sebring
PILOTEN : EPPIE WIETZES/FISHER
MEI 1966 : 7° plaats te St.Jovite
PILOOT : EPPIE WIETZES
JUNI 1966 : 6° plaats te Mosport Park
PILOOT : EPPIE WIETZES
JUNI 1966 : 14° plaats te Watkins Glen
PILOOT : EPPIE WIETZES
JULI 1966 : 5° plaats te St Jovite
PILOOT : EPPIE WIETZES
JULI 1966 : 2° plaats te St Jovite

RACE GESCHIEDENIS 1967

JULI 1967 : 11° plaats te Mosport Park
PILOOT : EPPIE WIETZES

RACE GESCHIEDENIS 1969

AUGUSTUS 1969 : 2° plaats te Silverstonerk
PILOOT : EPPIE WIETZES

RACE GESCHIEDENIS VANAF 1999

NOVEMBER 1999 : 2° plaats categorie : 4° plaats algemeen te Daytona
PILOOT : TOM MABEY
NOVEMBER 2000 : 2° plaats categorie : 2° plaats algemeen te Daytona
PILOOT : TOM MABEY
SEPTEMBER 2002 : 3° plaats categorie : 3° plaats te Watkins Glen
PILOOT : TOM MABEY
SEPTEMBER 2002 : 2° plaats categorie : 7° plaats algemeen in de Road America
PILOOT : TOM MABEY
NOVEMBER 2002 : 2° plaats categorie : 4° plaats algemeen te Daytona
PILOOT : TOM MABEY
AUGUSTUS 2003 : 4° plaats categorie : 4° plaats algemeen in de Monterey Historics
PILOOT : TOM MABEY
SEPTEMBER 2003 : 3° plaats categorie : 3° plaats algemeen te Watkins Glen
PILOOT : TOM MABEY
SEPTEMBER 2003 : 1° plaats categorie : 6° plaats algemeen in de Road America
PILOOT : TOM MABEY
NOVEMBER 2003 : 3° plaats categorie : 4° plaats algemeen te Daytona
PILOOT : TOM MABEY


EIGENAARS : LARRY MILLER / TOM MABEY
 

TERUG NAAR HOOFDMENU.
TERUG NAAR GT 40.