FOTO’S


Een vroege publiciteit's foto toont de wagen met een hard top, een bagage rek op de koffer en banden met een witte rand als optie
Foto  TREVOR LEGATE


In juni 1963 kwam Steve McQueen zijn bestelde 289 cobra ophalen bij Shelby




Het USSRC Team voor de Princeton Drive shop (CSX2127, 2128, en 2129)


CSX 2127, 2128, en 2129 op weg naar wedstrijden




De mooie en het beest, de vroege 289 ziet er verkleind uit naast de full race 427


De eerste oefen ritten voor de cobra 427 te Silverstone, Chris Amon maakt zich klaar om te testen onder toezicht van Phil Remington en Alan Turner
Foto  TREVOR LEGATE








1965, Shelby American stuurde van ieder model een exemplaar door Amerika als reclame, hier aankomst te Baltimore
Foto  TREVOR LEGATE


Foto  TREVOR LEGATE


CSX2002 is de eerste wedstrijd Shelby team cobra


Deze vuldop was voorzien van een bescherming tegen het morsen tijdens het bijtanken, maar diende ook om benzine tegen te houden die anders uit de dop zou gezogen worden door de hoge snelheden


Dit motor deksel was voorzien van enkele lucht gapers en een derde slot als voorzorgsmaatregel op enkele vroege cobra’s


Er was weinig plaats in de cobra voor de bewegingen van de racer





De laatste cobra, COX6127 was onvolledig en verkocht aan Hills garage die later de wagen afwerkte om te racen


MKIII 427


Het minst nodige in de cobra is de snelheidsmeter daardoor staat deze rechts van de bestuurder


Er werden maar 31 cobra’s met een 7-liter motor gebouwd


Een competitie cobra voor de fabriek van Shelby American








De CSX2514 werd speciaal ontworpen en opgedreven in 1964 dor Carroll Shelby om deel te nemen in de SCCA races, en won iedere wedstrijd
Foto  TREVOR LEGATE





CSX3002 links als competitie cobra met Jerry Titus achter het stuur en Lew Spencer rechts achter het stuur van en straat versie model in april 1965





Cobra’s te Francorchamp voor de 500km race wedstrijd van 17 mei 1964


CSX2128 die bestuurd werd door Dan Gurney en Phil Hill te Sebring 1963


De CSX2155 een uitzonderlijke cobra die jaren stil stond


De toerenteller werd veel aan de linker kant van het stuur geplaatst








Foto  TREVOR LEGATE


Enkele cobra’s waren voorzien van een uitholling aan de binnenkant van de deur om meer plaats te bieden aan de bestuurder











TERUG NAAR HOOFDMENU.