DAYTONA ATS


6 + 1
De 7de Cobra Daytona, die niet deelnam aan de kruisvaart tegen de GTO, houdt zijn winterslaap in een garage in Le Mans. In de zelfde garage waar hij het daglicht zag, na meer dan 2000 uren. Uren van werk …en passie. De tijd, die Robert Sarrailh nodig had om alle stukken van deze puzzel te verzamelen ; en die de ambachtslui nodig hadden om de wagen te bouwen. Naast de wagen liggen de instrumenten, afmetingen en modellen die nodig zijn om een eventuele broer uit klei te bouwen.
Ze moeten natuurlijk zeker maken dat hier niet een ordinaire replica, wordt gebouwd.
Een delicate opdracht. Rekening houdend met de goedkeuring van Shelby, omdat het indertijd (trouwens vermeld op de homologatie fiche van de originele roadster) ook mogelijk was om de soft-top om te bouwen tot een hard-top, kan men gerust zijn. Bovendien heeft Robert Sarrailh er zich contractueel toe verbonden het origineel koetswerk samen te persen in een kubus en die daarna in hars te gieten.
Zo bevinden we ons dus voor een verbazingwekkende auto. Geen verleden, toch de erfgenaam van een rijke traditie.

































TERUG NAAR HOOFDMENU.