WEDSTRIJD FOTO’S



Ken Miles in de Shelby American GT40


Ken Miles, Phil Remington, John Ohlson en John Morton zijn druk bezig met de afstellingen van de GT40 te Riverside


Bob Bondurant tijdens de testen voor Riverside


John Ohlson aan het werk voor de wedstrijd van Riverside terwijl Bob Bondurant toe kijkt

1965 AFREGELING TE WILLOW SPRINS

Alles werd klaar gemaakt voor de wedstrijd van Daytona


De voorkant van deze Shelby werd aangepast tijdens een test te Willow Springs


De Colotti versnelling's bak hield het maar zes uur uit, en een Engelse mede werker her tekende de tandwielen en zo hield de wagen stand tot einde wedstrijd


De olie koelers werden naar achter geplaatst

1965 DAYTONA  CONTINENTAL 2000 KM RACE

Ken Miles aan 190 Mph op de ovaal van Daytona


Miles in de pits te Daytona


Hier aan de leiding maar opgave door ophanging


John Ohlsen (rechts) steekt nieuwe remmen op de wagen van Bondurant/Ginther


Bondurant verlaat de pits na een laatste bevoorrading


Laatste pits stop voor het winnende team Miles/ Ruby


Ken Miles, Carroll Shelby, Lloyd Ruby, Leo Beebe, en Ray Geddes

1965 VOORBEREIDINGEN VOOR SEBRING

Wanneer de wagens terug kwamen van de wedstrijd te Daytona werden deze uit elkaar gehaald voor aanpassingen en nieuwe onderdelen te monteren


Carroll Smith en John Wyer bestuderen de wedstrijd strategie in de hangar te Sebring


Bruce McLaren en Ken Miles voor de wedstrijd te Sebring 1965

12H RACE TE SEBRING

Ken Miles en Bruce McLaren behaalden de tweede plaats in totaal maar werden eerste in het prototype klassement


De GT 40 van Richie Ginther en Phil Hill


Ken Miles en Bruce McLaren tijdens het eerste uur van de race te Sebring


De GT 40 van Ginther en Hill


De Shelby ploeg bij de GT40 die de klasse overwinning behaalde


1965 TESTEN TE LEMANS

Bob Bondurant test een GT40 met een langere neus versie op het circuit van Le Mans 1965


Bob Bondurant zet de zevende beste tijd vast tijdens de oefeningen van Le Mans


John Whitmore en Bob Bondurant bij de roadster GT40 tijdens de voorbereidingen te Le Mans


Bruce McLaren test de n° 11 tijdens een test weekend te LeMans




De Scuderia Filipinetti en de roadster staan klaar te Los Angeles airport om naar LeMans te worden overgevlogen


De GT40’s MK II worden klaar gemaakt in een garage te LeMans


Hier bekeken van uit een andere hoek


Twee Mark II’s in de pit te LeMans die werden gemaakt bij Kar Kraft te Dearborn Michigan, en klaar gemaakt door Shelby voor te racen


Bob Bondurant nam een geweldige start


Bruce McLaren voor de Daytona van Peter Sutcliffe en Peter Harper in de Mulsane haarspeld bocht


McLaren in de bocht te arnage


EERSTE TESTEN VAN DE McLAREN X1 ROADSTER

De McLaren X1 roadster met een 7-liter motor word klaar gemaakt om deel te nemen in de North American Professional Series met Chris Amon achter het stuur, september 1965

Chris Amon achter het stuur van de McLaren X1 te Riverside


Chris Amon met de McLaren X1 te Nassau december1965


EERSTE TESTEN VAN DE MK II 1966

Jacque Passino en Al Dowd in de windtunnel tijdens het testen van de MK II begin 1966


Carroll Smith, Phil Remington en Ken Miles tijdens de test dagen te Daytona


De Gurney/Grant GT40 in de pits tijdens de oefeningen te Daytona


De wagen van Mark Donohue en Walt Hansgen word klaar gemaakt in de Ford garage


24H VAN DAYTONA 1966

Ken Miles 1°, Mark Donohue 2°, en bruce McLaren 3° in deze bocht en eindigden ook in deze volgorde te Daytona


Lloyd Ruby en Ken Miles ontvangen bloemen voor overwinning


De winnende wagens op weg naar de Shelby Shop te California
 

1966 VOORBEREIDINGEN VOOR DE RACE TE SEBRING

De Ford garage te Sebring 1966, waar de Shelby wagens worden klaar gemaakt


De mechaniekers van Milles en Ruby’s X1 Roadster GT40


Max Kelly, Charlie Agapiou en Mike Donovan als mechaniekers


De X1 roadster was in het begin uitgerust met een automatische transmissie, maar werd hier vervangen door een manuele vijf bak door Phil Remington, Steel Therkleson en Ken Miles  


Dan Gurney en Jerry Grant


Miles/Ruby tijdens de race te Sebring


De mechaniekers van Alan Mann aan het werk tijdens een pitstop van Graham Hill


Ken Miles neemt het stuur over van Lloyd Ruby tijdens de laatste pistop


Ken Miles en Lloyd Ruby vieren hun onverwachte overwinning


TEST DAGEN TE LEMANS 1966

Lucien Bianchi achter het stuur van de test wagen te Le Mans


Carroll Smith, Walt Hansgen en Colin Riley in gesprek


Het fatale ongeval van Hansgen in de 21° test ronde voor de Dunlop bocht


De GT 40 restanten van Walt Hansgen


1966, vijf nieuwe MK II’s werden klaar gemaakt bij Shelby American voor LeMans


Ken Miles en Carroll Shelby staan voor een MK II, met achter hun de mechaniekers Bill Eaton, Sherman Falconer, Charlie Agapiou, Carroll Smith, Ron Butler, Jerry Bondio, Garry Kioke, Al Dowd en Phil Remington




Montage van de MK II ‘s


De vijf Mk II ‘s staan klaar om te worden verscheept naar Le Mans, juni 1966


John Collins rechts, en Charlie Agapiou in de MK II kijken alles na voor de test ritten


De Peugeot garage te Le Mans was een vaste stek voor Ford om de wagens daar klaar te maken


24H VAN LEMANS 1966

Dennis Hulme achter het stuur van de N°1


Ronnie Bucknum achter het stuur van de N° 5


De N°2 van Bruce McLaren en Chris Amon


Dick Hutcherson staat klaar om het stuur over te nemen van Ronnie Bucknum


Ken Miles in gesprek met Charlie Agapiou


Charlie Agapiou vervangt een ander voorwiel aan de wagen van Jerry Bondio en Mike Donovan


Bruce McLaren neemt het stuur over van Chris Amon na de laatste pitsstop


Bruce McLaren als eerste over de aankomst lijn met Ken Miles achter zich


Bruce McLaren achter het stuur met Chris Amon als passagier naar de uitreiking   


Ken miles achter het stuur met Denny Hulme als passagier naar de uitreiking


Bruce McLaren, Henry Ford en Chris Amon vieren de overwinning te LeMans


RIVERSIDE 1966

De enige foto van de automatische versnellingsbak die werd genomen voor het fatale ongeval van Ken Miles


17 augustus 1966, de laatste afstelling gebeurd bij de GT40 van Ken Miles


Aller laatste foto van Ken Miles voor zijn fataal ongeval


VOORBEREIDING VAN DAYTONA 1967

De GT40 met een 427 motor en dubbele vier barrel carburatoren goed voor 500PK bij 6400 toeren


Shelby American vergadering in de kantoren van Holman & Moody met Lucien Bianchi, Bruce McLaren, Dan Gurney, A.J.Foyt, Frank Gardner, Ronnie Bucknum, Carroll Smith en Al Dowd


Steele Therkleson stelt de carburatoren af voor de wagen van Gurney/Foyt, maar opgave door transmissie


SEBRING 1967

De MK IV van Andretti/McLaren rijd buiten bij Shelby American


Bruce McLaren achter het stuur tijdens de test ronden te Sebring


De MK IV maakt zijn debut op 29 maart te Sebring


Mario Andretti


De laatste pitsstop voor de MK IV van McLaren/Andretti


Mario Andretti en Bruce McLaren als overwinnars te Sebring

LEMANS 1967

Bruce McLaren tijdens de test ritten te LeMans


De GT40 van Gurney/Foyt


Ronnie Bucknum in de MK II met N° 57 is als eerste weg aan de start


De GT40 van Bucknum/Hawkins leiden de eerste ronden aan de leiding maar kregen te kampen met koeling problemen


De GT40 van Gurney/Foyt komt aan de leiding na een uur wedstrijd en staat deze niet meer af


De GT40 van McLaren/Donohue was voorzien voor de tweede plaats maar kreeg te veel problemen   


Dan Gurney


Bruce McLaren


Lucien Bianchi


Ken Miles over de eindstreep


Henry Ford en Bill Ines delen mee aan de overwinning


De GT40 met Foyt achter het stuur en de wuivende Dan Gurney als winnaars van de 24H van LeMans 1967


Team manager van Porche Huschke Von Hanstein komt Carroll Shelby feliciteren met de algemene overwinning


TERUG NAAR HOOFDPAGINA.
TERUG NAAR GT 40.